perjantai 6. huhtikuuta 2012

Pitkäperjantain iltana

Pietari

san. & säv. Jouni Raittila
sov. Sysi


Pimeässä yössä
aseen tempaisin
osuin sillä korvaan
vaikka päähän yritin
Silloin kuulin lempeän
äänen Mestarin:
"Hei Pietari!
Joka miekkaan tarttuu
se hukkuu siihen myös."

En pelkää miekkaan tarttua
en taistelua karta
vaikka verenmaku suussa
puolesta Kuninkaan
Jollei oma uho kuole
ja armon alle taivu
olen rivistön huonoin sotilas

Iltahämärässä
hiilivalkealla
mä katsoin siihen tyttöön
joka multa kysyikin:
"Olitko sä siellä
kun hänet vangittiin?"
"Ei! En tunne sitä miestä!"
Maailmaan ken kiintyy
se hukkuu siihen myös.

En pelkää miekkaan tarttua
en taistelua karta
vaikka verenmaku suussa
puolesta Kuninkaan
Jollei oma uho kuole
ja armon alle taivu
olen rivistön huonoin sotilas

Valvotun yön jälkeen
laineet lyö rantaan
Olenko minä rakas?
Sitä pohditaan
Ellen lampaitasi kaitse
niin mitä sitten teen
Kun nisunjyvä kuolee
alkaa elämä

En pelkää miekkaan tarttua
en taistelua karta
vaikka verenmaku suussa
puolesta Kuninkaan
Jollei oma uho kuole
ja armon alle taivu
olen rivistön huonoin sotilas





Merkityksellistä pääsiäisen aikaa toivottaa,

LeenaK perheineen

1 kommentti:

Kaisa kirjoitti...

Voi mitkä sanat, en ole ikinä kuullut tuota ennemmin - vaikuttava! Hyvää pääsiäistä!