sunnuntai 15. heinäkuuta 2012

Lomatunnelmointia

KatonKontissa fiilistellään lomatunnelmissa. Tänään olin kyllä töissä ja niin olen seuraavat kolme päivääkin. Niin ja lomaahan ei ekaa työvuottaan tekevällä vielä olekaan. Silti olo on kuin lomaa odottavalla. Nimittäin, jos kaikki menee käsikirjoituksen mukaan, lähtee 5/6 perheestä huomenna kohti Pohjanmaata. Se 1/6 jää kotiin. Yksin. Siis ihan ilman ketään muuta ihmistä. Niin ja arvasittekin jo ehkä, että se 1/6 olen minä.

En ole ihan varma, saisiko tällä ajatuksella herkutella. Onko oikein olla riemuissaan, että elämän rakkaimmat ihmiset lähtevät useaksi päiväksi 400 km etäisyydelle täältä? Lisäksi - vaikken taikauskoinen toki olekaan - pelkään, että jokin meneekin mönkään, jos etukäteen kovin paljon auvostani huutelen. Eihän tällainen yksi blogikirjoitus ole vielä kovin suurimittaista huutelua? Ei voi olla, koska blogilla on vasta 18 lukijaa. Sehän on se todellinen määrä, joka saa nyt tästä autuudestani kuulla, eikö?

Yhtä kaikki, olen siis jäämässä moneksi päiväksi yksikseni käsittämättömän määrän ylimääräistä aikaa kanssa. Vain murto-osa siitä kuluu töissä ja torstaina alkaakin sitten omatkin vapaat, joten saatan kokea jonkinlaista pitkästymistä täällä.

Käsi ylös, joka uskoi? Olen kyllä yrittänyt olla tekemättä suurempia suunnitelmia tai asettamatta tavoitteita näiden päivien ajaksi. Pikkuisen tahtoisin ommella ja vähän myllätä puutarhassa. Saa nähdä ehdinkö kumpaakaan. Huomisillaksi kaavailin siivousta, niin on sitten kiva täällä elellä, kun ei tarvitse toisten sotkuja sietää. Siis sitten, kun olen ensin tarpeeksi pyörinyt ympyrää valtaisan hämmennyksen vallassa.

Katsotaan, missä vaiheessa ehdin kaikelta joutilaisuudeltani tulla kertomaan tuloksista. Jääkää siis odottamaan jännityksellä!

2 kommenttia:

iso gnu kirjoitti...

Muistan tuon tunteen- jonkinlaisen helpotuksen, ilon, vapauden ja haikeudenkin- kun perhe oli muualla ja minulla oli omaa aikaa. Yleensä siivosin, ompelin, luin ja katsoin telkkaria ja en laittanut ruokaa!

Oikein mukavaa omaa aikaa. Kaikki perheenäidit tarvitsevat välillä sitä!

Unknown kirjoitti...

Kiitos! Ruuanlaitto on ihan offilla tämän ajan. Syön, mitä ehdin, milloin ehdin ja vähän ehkä herkuttelenkin. Ainakin oman pihan mansikoilla. ;)